Een kantoorpand in de verkoop zetten; hoe doe je dat?

Een kantoorpand in de verkoop zetten; hoe doe je dat?

In sommige gevallen, al dan niet uit nood, moet een bedrijf het pand verkoop waar zij zich in vestigen. Om dit te doen moeten er een hoop zaken geregeld worden, maar het gaat er voornamelijk om dat potentiële kopers in contact komen met jou of de makelaar die het pand wilt verkopen. Maar wat moet je precies doen en wat slaat tegenwoordig aan? Wij hopen je voldoende informeren en wensen je allereerst veel succes met een mogelijke verkoop.

Makelaar inschakelen

Natuurlijk is het goed om een makelaar in te schakelen bij de verkoop van een zakelijk pand. In de particuliere markt zou je op zich nog wel als eigen makelaar uit de voeten kunnen met de vele online platformen maar het is goed om in dit geval een professional mee te laten kijken. Al is het alleen om het netwerk van de persoon in kwestie; op zakelijk gebied zal het lastiger zijn om een potentiële koper te vinden ten opzichte van de particuliere markt.

Online platformen

De makelaar zal een hoop werk voor je verzetten, maar het is ook goed om je horizon te verbreden. Dit kan je doen door je kantoorpand ook online aan te bieden op de platformen die hiervoor bestemd zijn. Zo weet je zeker dat je pand door een hoop potentiële afnemers wordt gezien en wellicht zorgt dit ervoor dat je in contact komt met de juiste koper of gegadigde voor het pand.

Maak het kenbaar

Niet alleen makelaars, online makelaars en internetgebruikers moeten weten dat jouw kantoorpand te koop staat. Ook fysiek moet er wat gebeuren om het kenbaar te maken. Zo zijn de vlaggenmasten van Limeta een mooie uitkomst. Zo kan je aan de buitenwereld laten weten dat jouw bedrijfspand te koop staat. Zorg dat de boodschap duidelijk overkomt en het ook blijft hangen bij voorbijgangers.

 

Waarom een makelaar?

Waarom een makelaar?

Een makelaar helpt je met het verkopen van een huis of bij het kopen van een huis. Een makelaar geeft je tegelijkertijd ook adviezen. Bijvoorbeeld; over de prijs, voor welke prijs kun je het beste jouw huis verkopen of kopen, maar ook of het huis goed is onderhouden en de afspraken die worden gemaakt. Makelaars zijn gespecialiseerd in hun werk en hebben een groot voordeel dat ze een netwerk van makelaars achter zich hebben, dit kan veel helpen bij het verkopen van je huis. Natuurlijk hoef je geen makelaar aan te schaffen en kun je het ook zelf doen. houd er wel rekening wanneer je huizen gaat bezichtigen dat je een lijstje voor je zelf maakt met jouw wensen erop en de benodigde zaken. Dan weet je zeker dat je nergens over heen kan kijken.

Vakantiehuis op Ibiza

Ook als je in het buitenland een huis wilt gaan kopen kun je een makelaar inschakelen. Neem bijvoorbeeld één van de meest bekendste eiland voor vakantiehuisjes, Ibiza! Heerlijk in de zon bij het strand met de geweldigste feestjes. Natuurlijk wil je niet zomaar tot een aankoop over gaan en kan je eventuele hulp goed gebruiken. Gelukkig zijn er makelaars vanuit Nederland maar ook in Ibiza die dit voor jouw kunnen regelen. Het is natuurlijk wel zo handig als je makelaar gewoon Nederlands spreekt. Wanneer je een huis wil kopen op Ibiza, moet je een Spaanse bankrekening hebben. Als je een tweede huis gaat kopen en dus waarschijnlijk ingeschreven blijft in Nederland, open je een niet-residenten rekening. Het eiland wordt steeds populairder dus wie weet kan je je huis gedurende de periode dat je in Nederland verblijft ook nog wel eens verhuren, zo verdien je er ook nog eens aan!

Tips voor het vinden van een kantoorruimte

Je bent net een eigen bedrijf begonnen of je hebt er al een tijdje één, het enige wat je mist is een kantoorruimte. Je wilt natuurlijk een mooie ruimte hebben en geen oud vies hok ergens in een verlate straat van de stad. Je wilt natuurlijk professioneel over komen en je klanten moet je fatsoenlijk kunnen ontvangen. Dit is begrijpelijk want zonder deze eisen is het moeilijk om een goed lopend bedrijf te hebben. In dit artikel staan een paar punten waar je op rekening mee moet houden bij he zoeken van een kantoorruimte.

Locatie

Het draait allemaal om de locatie van je kantoor. Het moet namelijk makkelijk bereikbaar zijn en het moet niet in een lelijk afgelegen buurt zijn. Het is vanzelfsprekend dat dit lastig is om te vinden, vooral als je een beginnend ondernemer bent en dus niet veel budget hebt. De kantoorruimtes zijn namelijk vaak duur zoals een kantoorruimte in Amsterdam. Zolang het goed bereikbaar is en niet in een gevaarlijke buurt zit is het prima. Wanneer mensen locatie horen denken ze vaak gelijk aan de locatie van het gebouw, maar dat is niet het enige wat telt denk ook aan de ligging/locatie van je ruimte. Kijk je naar het oosten of juist naar het westen. Dit brengt een hoop factoren met zich mee.

Soort kantoor

Er zijn een paar verschillende soorten kantoren die je kunt huren. Sommigen zijn weggelegd voor startups en sommigen zijn perfect voor wat grotere bedrijven die al langer het spel spelen. Een voorbeeld van het laatste is het conventioneel huren van een kantoorruimte, dit typen huren houdt in dat je meerdere verdiepingen kunt huren of zelfs een gebouw. Dit wordt meestal gedaan door grote bedrijven die een lange huurhorizon hebben. Voor startups is het huren van een kantoor in bedrijfsverzamelgebouw of in een business center het beste.

Tips bij het zoeken van een woning als student

Iedereen gaat op een gegeven moment het huis uit. De meeste mensen doen dit echter als ze student zijn. Dit heeft zowel zijn voor- als nadelen, je bent eindelijk je eigen baas in huis en kunt leven zoals je wilt. Maar om fatsoenlijk en leuk te wonen ben je al snel veel geld kwijt, vooral wanneer je in de stad wilt wonen. Dit artikel is speciaal gemaakt voor studenten die graag het huis uit willen.

Stel een budget vast

Voordat je gaat zoeken naar een woning is het handig om een budget vast te stellen. Dit doe je door te kijken wat je huidige inkomsten en uitgaves zijn. Wat je overhoudt is je budget, let er wel op dat je van dat budget niet alleen de huur betaald maar ook de boodschappen en andere zeken zoals internet en tv. Doordat je een budget hebt voordat je gaat zoeken naar huis kun je makkelijker zoeken zonder snel teleurgesteld te worden, doordat je bijv. een huis hebt gevonden dat je niet kunt betalen.

De zoektocht

Nadat je budget is vastgesteld kan de zoektocht beginnen. Bedenk eerst in welke stad je wilt wonen. Vervolgens kun je op zoek naar een huisje binnen het gewenste gebied en budget. Dit kun je via een makelaar doen of online. Online is wel het handigst, er zijn een hoop sites waar dit kan. Zo heb je rooming.nl dit is een site door en voor studenten. Hier worden allerlei soorten woningen aangeboden in een hoop prijsklassen.

De grote stap

Nadat je het huisje van je dromen hebt gevonden komt de grote stap pas, namelijk verhuizen. Schakel hiervoor hulp in van je vrienden en familie. Op deze manier hoef je niet alles zelf te doen en is het in een mum van tijd gebeurd.

Vakkundige makelaar in de Krimpenerwaard

Vakkundige makelaar in de Krimpenerwaard

In een tijd waarin de wereld door internet steeds kleiner wordt en grote bedrijven gemakkelijker nog groter kunnen worden, zien we dat de meeste mensen nog steeds kiezen voor een makelaar uit de regio. Hoe komt dit en waarom zijn er maar een paar (online) makelaars die de hele Nederlandse markt bedienen? In dit artikel besteden we daar aandacht aan en nemen we de Krimpenerwaard als sprekend voorbeeld.

Toegevoegde waarde van makelaars

Veel mensen vragen een makelaar om hun toegevoegde waarde. In het verleden was dit veel duidelijker. Toen ontbrak de mogelijkheid om huizen te vinden op Funda en waren plaatsingen in lokale krantjes nog belangrijk. Tegenwoordig vinden veel mensen hun toekomstige huis op Funda en daarbij kijken ze niet perse naar de makelaar die het aanbiedt. Je zou daarom ook kunnen denken wat de toegevoegde waarde van een makelaar is voor de verkopende partij.

Toch biedt een makelaar wel degelijk veel waarde. Als eerste kan de makelaar een goede indicatie geven van de waarde van uw huis. Tijdens de taxatie wordt gelet op onder andere de ligging, het woonoppervlak en de staat van onderhoud. Aan de hand van de taxatie kan vervolgens een vraagprijs bepaald worden. Hierin kan de makelaar adviseren op basis van zijn of haar ervaring. Vervolgens kan de makelaar tijdens de bezichtigingen de pluspunten van het huis opsommen en kan de makelaar de onderhandelingspositie van de verkopende partij behartigen. In de Krimpenerwaard kan de makelaar bijvoorbeeld de voordelen van een stad als Krimpen aan den IJssel vergelijken met die van Bergambacht.

Aankoopmakelaar

Niet alleen als u gaat verkopen is de lokale kennis van een makelaar van belang, ook als u een huis zoekt kan de makelaar een belangrijke rol spelen. De makelaar kan zijn contacten met andere makelaars benutten om snel een huis te vinden dat aansluit op uw wensen. Ook kan de makelaar u bijstaan met het inschatten van de waarde van uw te kopen huis of juist bij het onderhandelen met de huidige eigenaren.

Zo kan een aankoopmakelaar u helpen bij de aankoop van een huis in Bergambacht en daarbij kunt u aangeven welke wensen u heeft qua voorwaarden en kan de makelaar op basis van ervaring de deal rondmaken.

Een gratis bouwtechnische keuring bij Homekeur

Een gratis bouwtechnische keuring bij Homekeur

Heb je onlangs je droomhuis gevonden? Voldoet deze woning precies aan al jouw wensen en kun je niet wachten om je intrede te maken in dit fantastische huis? Dan is het zaak niet al te hard van stapel te lopen. Wanneer je een woning ziet die je geweldig vindt, is het erg verleidelijk om de koop meteen rond te maken. Toch is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie over het huis te verzamelen zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken over de koop van het huis. Op deze manier voorkom je dat je een overhaaste beslissing maakt en later allerlei verborgen gebreken tegenkomt in het huis. Een bouwtechnische keuring zorgt ervoor dat het huis vanbinnen en buiten volledig onder de loep wordt genomen en dat je precies weet waar je aan toe bent. En het mooiste is misschien nog wel dat je met behulp van Homekeur gratis een bouwtechnische keuring kunt uitvoeren.

Wat is een bouwtechnische keuring?

Misschien vraag je je nu af wat een bouwtechnische keuring precies inhoudt. Een bouwtechnische keuring zorgt ervoor dat je het huis vanbinnen en van buiten leert kennen. Bij een bouwtechnische keuring wordt de woning volledig onder de loep genomen en wordt gekeken naar de staat van de woning. Hoe oud is het huis? Is het door de jaren heen goed onderhouden? Zijn er verbogen gebreken? Moet je als koper nog veel aan het huis opknappen of is het direct bewoonbaar? Dit zijn enkele vragen die door een bouwtechnische keuring worden beantwoord. Hierdoor weet je als koper van een nieuwe woning precies waar je aan toe bent en weet je zeker dat er na de koop geen verborgen gebreken de kop op steken.

Kosteloos een bouwtechnische keuring uitvoeren

Hoewel de kosten van een bouwtechnische keuring al snel op kunnen lopen tot bedragen tussen de 200 en 400 euro, heb je met behulp van Homekeur de mogelijkheid om gratis een bouwtechnische keuring uit te voeren. Bij Homekeur hebben ze namelijk een speciale tool ontwikkeld waarmee je eenvoudig zelf een bouwtechnische keuring uit kan voeren. Hierdoor hoef je geen specialist in te huren maar word je zelf door het stappenplan heen geleid. De tool stelt je verschillende vragen die je vervolgens moet beantwoorden. Na het beantwoorden van deze vragen heb je een goed beeld van de staat van de woning. Dit bespaart je een hele hoop geld.

Wat er allemaal komt kijken bij de aankoop van je huis

Sta je op het punt om een nieuwe woning aan te schaffen? Voor veel mensen is dit een erg spannende periode! Denk aan het grote aantal zaken wat je voor de verhuizing naar je nieuwe woning geregeld moet hebben. Zo moet het papierwerk voor de aankoop van een woning in orde worden gemaakt, moet je de juiste verzekeringen hebben afgesloten, enzovoorts. Of wat te denken van de verhuizing van je huidige inboedel? In dit artikel bespreken we een aantal zaken om rekening mee te houden als je een nieuwe woning betrekt.

De verhuizing naar een nieuwe woning

Voordat je de inboedel naar je nieuwe woning kunt verhuizen is het belangrijk om de juiste verzekeringen af te sluiten. Denk bijvoorbeeld aan de inboedelverzekering, een woonverzekering tegen brand en waterschade, enzovoorts. Veel mensen vergeten het afsluiten van hun verzekeringen in de eerste dagen. Als gevolg hiervan loopt hun inboedel een groot gevaar. Bij een inbraak worden de kosten voor de gestolen inboedel namelijk niet vergoed. Je moet er toch niet aan denken dat je kort na het betrekken van je nieuwe woning al nieuwe huisraad aan moet schaffen?

Abonnementen en energiecontract afsluiten

Ook niet onbelangrijk is het afsluiten van de abonnementen voor telefonie, vast internet en televisie. Daar komt het contract voor de energie- en watertoevoer nog bij! Bij het afsluiten van een energiecontract doe je er verstandig aan om vooraf een vergelijking tussen verschillende energieleveranciers te maken. Geld besparen op je energieleverancier is tegenwoordig heel eenvoudig! Er zijn verschillende vergelijkingstools op internet te vinden, die je hierbij kunnen helpen. Bij deze vergelijkingstools vul je in wat je verwacht te verbruiken, wat je nieuwe woonplaats is en met hoeveel mensen je in een woning woont. Op basis van deze gegevens berekent de vergelijkingstool de goedkoopste energieleverancier.

Eén van de meest stressvolle gebeurtenissen, verhuizen!

Eén van de meest stressvolle gebeurtenissen, verhuizen!

Een verhuizing behoort voor veel woningbezitters tot een van de meest stressvolle activiteiten. Dit is niet voor niets! Bij een verhuizing dien je met tal van verschillende aspecten rekening te houden. Denk bijvoorbeeld aan het inpakken van je inboedel, het regelen van de verzekeringen voor je nieuwe woning, het in orde maken van het papierwerk voor je nieuwe woning, enzovoorts. Wij spraken met een ervaren verhuisbedrijf in Weert, die ons meer kon vertellen over de stappen die voorafgaand aan een verhuizing genomen moeten worden. Door met een goed plan aan de slag te gaan kun je problemen tijdens de verhuizing voorkomen.

Regel vooraf het papierwerk voor je woning

Voordat je start met de verhuizing van je inboedel is het aan te raden om het papierwerk voor je woning in orde te maken. Denk hierbij niet alleen aan de koopakte, maar ook aan de verzekeringen voor je inboedel. Het komt regelmatig voor dat de verzekeringen vergeten worden, waardoor je een groot gevaar loopt. Als je inboedel namelijk gestolen wordt zonder dat dit verzekerd is, loop je meteen tegen hoge kosten aan. Op internet vind je meer informatie over de verzekeringen die voor de verhuizing van je inboedel afgesloten moeten worden om hoge kosten te voorkomen.

Een verhuisbedrijf inschakelen

Veel mensen kiezen voor het inschakelen van de hulp van een verhuisbedrijf. Een verhuisbedrijf heeft doorgaans een ruime ervaring in het verhuizen van inboedels van particulieren. De kans op beschadigingen aan je inboedel is zodoende zeer klein. Daarbij verloopt een verhuizing vaak sneller wanneer je voor de hulp van een verhuisbedrijf kiest. Bij de meeste verhuisbedrijven kun je zelf bepalen welke onderdelen van je verhuizing door het verhuisbedrijf moeten worden uitgevoerd. Wellicht vind je het fijn om de inboedel zelf in- en uit te pakken. In zo’n geval laat je alleen het vervoer van je ingepakte inboedel aan het verhuisbedrijf over.

Zorg ervoor dat alles veilig gaat bij een verbouwing

Zorg ervoor dat alles veilig gaat bij een verbouwing

Ga je binnenkort aan de slag met een verbouwing binnen je woning? Zorg er in dat geval voor dat je goed voorbereid aan de slag gaat. Bij het verbouwen van je woning kan er veel fout gaan. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van verkeerd gereedschap of materiaal, ongelukken doordat de werkplaats niet veilig is, enzovoorts. Om de kans op ongelukken te minimaliseren kun je vooraf verschillende voorbereidingen treffen. Niet alleen is de kans op ongelukken hierdoor minimaal, ook zal het eindresultaat een stuk mooier zijn! Hoe bereid jij je normaliter voor op een verbouwklus?

Volg een cursus voor veilig klussen

Er worden tegenwoordig verschillende cursussen aangeboden voor mensen die regelmatig klussen in huis uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan cursussen voor een veilig gebruik van explosieve stoffen en materialen, het veilig gebruik van elektrisch gereedschap bij het verbouwen, enzovoorts. Een voorbeeld van zo’n cursus, is een cursus NEN 1010. Een cursus NEN 1010 volgen kan op verschillende plekken in Nederland. Niet alleen voor hobbyklussers zijn dergelijke cursussen interessant, ook professionele klusbedrijf zouden hun werknemers een veiligheidscursus moeten laten volgen. Het komt zeer regelmatig voor dat mensen op een onverantwoorde manier te werk gaan bij verbouwingen van woningen.

Bekijk vooraf instructievideo’s en stappenplannen

Wanneer je een cursus overbodig vindt, kun je er ook voor kiezen om eerst instructievideo’s en stappenplannen voor bepaalde klussen door te nemen. Op internet vind je steeds meer van deze video’s en stappenplannen. In deze video’s wordt stap voor stap uitgelegd hoe bepaalde verbouwklussen kunnen worden uitgevoerd, waarbij de kans op ongelukken zeer klein is. Zorg er in ieder geval altijd voor dat je met het juiste gereedschap werkt en dat je weet hoe je het gereedschap moet gebruiken voordat je aan de slag gaat!   

Wie gaat het huishouden doen?

Wie gaat het huishouden doen?

Ga je binnenkort voor het eerst samenwonen met je partner? Dit betekent dat er een spannende tijd voor jullie aanbreekt. Wie neemt welke taken in het huishouden op zich? Hoe gaan jullie de aanschaf van de nieuwe woning bekostigen? Wie bepaalt welke bank er meegaat? Enzovoorts. Reden genoeg om vooraf een duidelijk plan op te stellen voor het samenwonen. Het komt nog zeer regelmatig voor dat er ruzie ontstaat, doordat stelletjes niet weten wie welke taken op zich neemt. Doordat er steeds meer rommel in huis ontstaat nemen de frustraties toe. In dit artikel geven we je een aantal handige tips om zo’n plan op te stellen!

Maak een overzicht van huishoudelijke taken

Om te beginnen is het raadzaam om een lijst met alle huishoudelijke taken te maken. Denk bijvoorbeeld aan het doen van de was, het inruimen van de vaatwasser, het stofzuigen van de kamers in huis, het schoonmaken van de badkamer, enzovoorts. Op basis van deze lijst kan het verdelen van de huishoudelijke taken beginnen. Bepaal allebei eerst welke taken je het liefst op je zou willen nemen, door voor jezelf een top-5 te maken. Wanneer je allebei een lijstje gemaakt hebt kun je ze met elkaar vergelijken en dingen tegen elkaar wegstrepen. Begin hierbij bovenaan, zodat jullie allebei een “leuke” huishoudelijke taak mogen uitvoeren.

Schaf huishoudelijke apparaten aan

Bedenk van tevoren ook goed welke huishoudelijke apparaten je nodig zal hebben. Een wasmachine kopen is bijvoorbeeld niet iets wat je pas na een maand doet, omdat je deze direct nodig hebt. Daarbij is het in het geval van een wasmachine raadzaam om vooraf te kijken welke model het beste bij jullie past. Hoe groot moet de trommel van de wasmachine zijn? Wil je een combinatie van een wasmachine met een droger in een apparaat, of twee losse apparaten? Enzovoorts.